16 de desembre, 2014

Visita a les escoles de Fetendotti i Seguendorou en el mes de desembre
  

Després de 4 anys sense visitar la zona, tot i que ens hem mantingut en contacte i periòdicament enviant material cada any, des de l’ASED finalment ens hem pogut desplaçar a Malí en el mes de desembre. Durant tres dies hem visitat les escoles de Fetendotti i Seguendorou, per poder fer arribar material escolar adquirit a Ouagadogou i donat per l’escola Mallorca de Barcelona.

Poder veure als nens, als professors, a la gent del poble, i veure que les pedres de l’escola resisteixen el pas del temps i dels alumnes… ens va omplir d’emoció. Tal i com vam fer en la nostra darrera visita, vam portar fotografies antigues en paper, dels nens, de l’antiga escola de palla i del procés de construcció de l’escola. Molts dels nens no es reconeixen a les imatges…  i tampoc recorden l’escola de palla que fins fa uns anys acollia l’ensenyament a Fetendoti.

Hem aprofitat la visita per portar també pintura i material de construcció per fer algunes reparacions necessàries, i a dia d’avui ja ens consta que ja està pintada tota l’escola de Fetendoti i reparada!

La il.lusió i projectes no s’aturen aquí. El proper projecte que a principis del 2015 durem a terme serà el de posar panells solars per poder autoabastir els dos pobles amb energia elèctrica per carregar aparells mòbils, i fer possible la comunicació amb l’exterior.

Moltes gràcies, com sempre, a tots els amics del poble Dogon.



Visita a las escuelas de Fetendotti y Seguendorou en el mes de diciembre

Tras 4 años sin visitar la zona, y a pesar de haber mantenido cada año el contacto y periódicamente ir enviando material, desde la ASED finalmente hemos podido desplazarnos a Malí en el mes de diciembre. Durante tres días hemos visitado las escuelas de Fetendotti y Seguendorou, para hacer entrega del material escolar adquirido en Ouagadogou y donado por la escuela Mallorca de Barcelona.

Poder ver a los niños, a los profesores, a la gente del poblado y comprobar que las piedras de la escuela resisten el paso del tiempo y de los alumnos... Nos llenó de emoción! Tal y como habíamos hecho en nuestra anterior visita, les llevamos fotos antiguas en papel, de los niños, de la antigua escuela de paja y del proceso de construcción de la escuela. Muchos de los niños no se reconocían en las imágenes... como tampoco reconocían la escuela de paja que hace unos años era su escuela.

Hemos aprovechado la visita para realizar las reparaciones necesarias de pintura y reformas, a fecha de hoy nos consta que todas las reparaciones ya se han realizado y la escuela esta totalmente pintada.

La ilusión y proyectos no terminan aquí. El próximo proyecto que para principios del 2015 queremos llevar a cabo, es la instalación de paneles solares para que ambos pueblos puedan tener energía eléctrica y cargar aparatos móviles, y así hacer posible la comunicación con el exterior.



Muchas gracias, una vez más, a los amigos del pueblo Dogon.